مار افعی خطرناک دوشاخ در نطنز

پیدا شدن سر یک کله مار افعی خطرناک دوشاخ در نطنز +ویدئو

کوهنوردان هنگام صعود به کوه گنبدباز نطنز اصفهان، یک مار افعی دوشاخ پیدا کردن
1403/07/16 07:40
کد خبر: 5057
پیدا شدن سر یک کله مار افعی خطرناک دوشاخ در نطنز +ویدئو

دیده شدن مار افعی خطرناک دوشاخ در نطنز :  مدیر انجمن حافظان محیط‌زیست بادرود گفت: عصر دیروز جمعی از کوهنوردان هنگام صعود به کوه گنبدباز نطنز اصفهان، یک حلقه افعی دوشاخ مشاهده کردند.

 عبدالعظیم شکاری، مدیر انجمن حافظان محیط‌زیست بادرود افزود: باتوجه‌به وظیفه حفظ محیط‌زیست صعودکنندگان هیچ آسیبی به این افعی نزده و به حال خودش رها کردند.

شکاری تصریح کرد: وقتی وارد طبیعت یا کوه می‌شویم، سعی کنیم از مسیر مشخص شده(رچ) استفاده کرده تا گونه‌های گیاهی آسیب نبینند و در صورت مشاهده هر نوع حیوان، با حفظ آرامش، فاصله بگیریم تا استرس و ترس بر جان آن حیوان وارد نشود.

مدیر انجمن حافظان محیط‌زیست بادرود اضافه کرد: به‌طورکلی دو نوع افعی داریم، افعی دوشاخ و افعی دوشاخ حفره‌دار که از نظر اندازه کوتاه و ضخیم بوده و سرشان کاملاً مثلثی شکل است.

وی ادامه داد: در کوه و کویر، تعداد افعی‌ها محدود، نسلشان در معرض انقراض نیست. شکاری گفت: زهر افعی دوشاخ حفره‌دار که در کویر زندگی می‌کند خیلی خطرناک‌تر از افعی کوهستان است و افعی‌ها در حوزه شهری و روستایی و مزارع زندگی نمی‌کنند.

 

مدیر انجمن حافظان محیط‌زیست گفت: محل سکونت افعی‌ها در ارتفاعات کوه‌های نطنز و محل سکونت افعی‌ها در بادرود، در حوزه قلعه گرماب بعد از معدن بند نرگس است.




کپی لینک کوتاه خبر: https://faalchi.com/d/3gpe53

پربیننده ترین




اخبار داغ