اتباع افغانی

فوری : افغانی ها باید از کشور ایران بروند /جمع‌آوری اتباع افغانی پیشگیری از سرقت مسلحانه و پدیده‌های شوم

استاندار تهران جمع‌آوری معتادان متجاهر را در کاهش آمار سرقت مهم دانست و بر ضرورت تدوین قوانین بازدارنده در این حوزه تاکید کرد.
1403/07/12 08:28
کد خبر: 4468
فوری : افغانی ها باید از کشور ایران بروند /جمع‌آوری اتباع افغانی پیشگیری از سرقت مسلحانه و پدیده‌های شوم

 اتباع غیرمجاز : با اعلام استانداری تهران، علیرضا فخاری در جلسه کاهش سرقت، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید جبهه مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله و سردار نیل فروشان، اظهار کرد: با یاری خداوند اقدامات بازدارنده ایران در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی اثر بخش خواهد بود.

استاندار تهران علت‌یابی در حوزه وقوع سرقت را بسیار مهم دانست و گفت: باید این موضوع مورد بررسی دقیق قرار گیرد که در زمینه سرقت چه عواملی سبب کاهش و یا افزایش این اقدام می‌شود.

فخاری جمع‌آوری معتادان متجاهر و توجه جدی به مالخرها و ایمنی خودرو توسط خودروسازان را از راههای معمول و شناخته شده حوزه کاهش سرقت دانست و افزود: در این زمینه نیازمند یک اقدام پژوهشی هستیم که طی آن همه عوامل به صورت دقیق مورد پژوهش و تحلیل و بررسی قرار گیرند.

استاندار تهران تفسیر افزایش سرقت در مناطق مختلف را متفاوت اعلام کرد و گفت: سرقت مسلحانه و سرقت به عنف پدیده‌های شومی هستند که دارای آثار روانی در جامعه بوده و مقابله جدی با آنها ضروری است.

وی با بیان اینکه در حوزه سرقت به عنف نیازمند بازبینی امور قوانین برخورد با این جرایم هستیم، اضافه کرد: باید زیرساخت چگونگی مقابله با جرایمی مانند سرقت به عنف که قدرت جسارت بالا دارد فراهم شود، چرا که شدت برخورد با جرم بر جرایم تاثیرگذار است.

فخاری اراذل و اوباش را از ابزارهای مورد استفاده جریانات انحرافی معرفی کرد و درباره پراکندگی و حضور معتادان متجاهر در جامعه گفت: در این خصوص به عینه مشاهده شده که به هر میزان معتادان متجاهر در جامعه حضور بیشتر داشته باشند به همان میزان سرقت و جرم افزایش پیدا می‌کند و اکنون در اردوگاه‌های استان تهران برای جمع‌آوری متجاهران ظرفیت خالی داریم و در این خصوص اقدامات نیروی انتظامی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به نقش اتباع غیرمجاز در وقوع سرقت‌ها، گفت: تمرکز بر جمع‌آوری اتباع بیگانه غیرمجاز در کاهش وقوع سرقت‌های عادی و مسلحانه، زورگیری‌ها و سایر جرایم موثر است.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل کارگروهی حول تدوین قوانین بازدارنده سرقت تاکید کرد و افزود: با جمع‌آوری نظرها و تحلیل‌های کارشناسانه و پیگیری از طریق مجلس شورای اسلامی و وضع قانون متناسب می‌توان در این زمینه اثرگذار بود تا کاهش سرقت رقم خورد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://faalchi.com/d/3wjyd2

پربیننده ترین




اخبار داغ