بازار خودرو | قیمت خودرو

بمب خبری امروز | خودرو برقی چینی در تهران ارزان تر از دبی

بازار خودرو ایران در مقایسه با بازار کشورهای همسایه، شرایط چندان مساعدی ندارد و اکثر محصولات با چند برابر قیمت کشورهای عربی در ایران به فروش می‌رسند.
1403/06/21 13:39
کد خبر: 2178
بمب خبری امروز | خودرو برقی چینی در تهران ارزان تر از دبی

بازار خودرو ایران در مقایسه با بازار کشورهای همسایه، شرایط چندان مساعدی ندارد و اکثر محصولات با چند برابر قیمت کشورهای عربی در ایران به فروش می‌رسند. اما اخیراً خودرو هونگچی EQM5 در بازار ایران خرید و فروش می‌شود که قیمت آن پایین‌تر از بازار امارات است. 

هونگچی EQM5 هنگام نگارش این گزارش در بازار ایران با قیمت دو میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد، این در حالی است که مدل ۲۰۲۲ هونگچی برقی در بازار امارات با ۱۵۵ هزار درهم، معادل دو میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

با توجه به اینکه تقریباً تمام خودروهای وارداتی در بازار ایران با قیمت چند برابری نسبت به بازار امارات به فروش می‌رسند، پیدا کردن خودرویی که در ایران به میزان ۳۸۵ میلیون تومان ارزان‌تر از امارات به فروش برسد، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

هونگچی یکی از خودروسازان رده بالای چینی به شمار می‌رود که محصولات آن در دسته لوکس طبقه‌بندی می‌شود، اما هونگچی EQM5، مدل تمام‌برقی این شرکت محسوب می‌شود. بنابراین احتمالاً شرایط خودروهای تمام‌برقی وارداتی در بازار ایران، متفاوت‌تر از خودروهای بنزینی است.

موضوع دیگری که در بحث قیمت پایین خودروهای برقی در بازار ایران باید به آن اشاره کرد، این است که مردم اعتمادی به این نوع خودروها ندارند. به عبارتی، اغلب خودروهای برقی که توسط خودروسازان و واردکنندگان داخلی در بازار عرضه می‌شوند، بدون مشتری ماندند و مردم رغبت زیادی به خرید آنها نشان نمی‌دهند.




کپی لینک کوتاه خبر: https://faalchi.com/d/4bb884

پربیننده ترین




اخبار داغ