قیمت‌ طلا و ارز

کاهش و ریزش قیمت‌ طلا و ارز همه را خوشحال کرد

قیمت طلا، ارز و سکه در بازار طی روز جاری نشان میدهد که قیمت ها نسبت به آخرین معاملات روز پنج‌شنبه کاهشی شده و احتمالا این روند ادامه داشته باشد.
1403/07/22 04:44
کد خبر: 5537
کاهش و ریزش قیمت‌ طلا و ارز  همه را خوشحال کرد

کاهش قیمت‌ طلا و ارز : همزمان با آغاز معاملات رسمی در بازار طلا و ارز و سکه، شاهد کاهش قیمت ها نسبت به معاملات روز پایانی هفته هستیم. قیمت سکه روز پنج‌شنبه رکورد 49 میلیون و 750 هزار تومان را ثبت کرده بود ولی امروز در بازار با کاهش همراه شده و به کانال 48 میلیونی بازگشته است. هر گرم طلای 18 عیار نیز در کانال 4 میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت دلار که روز پنج شنبه در بازار ارز با افزایش همراه و وارد کانال 63 هزار تومانی شده بود امروز به کانال 62 هزار تومان بازگشته است و در میانه این کانال معامله می شود.

کاهش قیمت ارز در بازار موجب شده تا قیمت طلا و سکه علی‌رغم افزایش قیمت جهانی طلا، با کاهش نسبت به روز پنج شنبه همراه شود.

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و سکه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره وضعیت بازار در روز جاری گفت: باوجود رشد 43 دلاری طلای جهانی در روز جاری، شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم که ناشی از کاهش قیمت ارز و کاهش التهابات در بازار است.

او می گوید: کاهش التهابات در بازار موجب کاهش و تخلیه حباب سکه نیز شده است؛ حباب سکه روز پنج شنبه به 9 میلیون و 500 هزار تومان رسیده بود ولی امروز با 500 هزار تومان کاهش همراه شده و به 9 میلیون تومان رسیده است.

فعالان بازار معتقدند: با بازگشت آرامش و کاهش حجم تنش ها در منطقه، قیمت ارز نیز به کانال های قبلی برمی گردد؛ افزایش این روزهای قیمت دلار دلیل اقتصادی ندارد و صرفاً بخاطر خبرهای سیاسی و درگیری های منطقه ای است.

کارشناسان اقتصادی بارها به مردم هشدار داده اند که در روزهای پرنوسان از خرید و فروش پرهیز کنند و فریب سوداگران و سفته بازان را نخورند؛ چراکه این ذات بازار است که در مواقع تشدید تنش های سیاسی و درگیری های منطقه ای با نوسان همراه شود ولی مردم عادی نباید فریب سوداگرانی را بخورند که سعی دارند از فضای گل الود برای خودشان ماهی بگیرند.

  • نکته مهمی که مورد اذعان اکثر کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار ارز هم قرار دارد این است که دیگر به مانند سنوات قبل، شاهد تشدید نوسانات ارزی در بازار به محض انتشار خبرهای جنگی و سیاسی نیستم.

    بلکه با وجود قرار گرفتن در اوج تنش های سیاسی همچنان شاهد مدیریت نوسانات در بازار ارز هستیم. طی روزهای اخیر و همزمان با تشدید تنش های سیاسی در منطقه، حداکثر نوسانات ارز ، 5 درصد اعلام شده است.




کپی لینک کوتاه خبر: https://faalchi.com/d/4mjeb4

پربیننده ترین




اخبار داغ