آشپزی| غذای فست فود | غذای سنتی

امروز جمعه نهار چی درست کنم | براتون 11 مدل آموزش غذا معرفی کردم تا برای پخت نهار کلافه نشید

در این مطلب با ما همراه باشید که براتون یک لیست از 11 مدل غذا آوردیم که دیگر لازم نیست به دنبال ایده برای پختن ناهار باشید!
1403/06/30 06:22
کد خبر: 2935
امروز جمعه نهار چی درست کنم | براتون 11 مدل آموزش غذا معرفی کردم تا برای پخت نهار کلافه نشید

ناهار چی درست کنم

شماره ۱: سوسیس بندری

طرز تهیه سوسیس بندری اصل مثل بیرون بدون سیب زمینی با قارچ و پنیر پیتزا دونفره با فلفل دلمه ای برای 10 نفر

سوسیس‌ها را ورقه‌ای خرد و پیاز را تفت دهید. سیب‌زمینی نیم‌پز شده را اضافه کنید. سپس رب سرخ شده با سس کچاپ را به مواد بیفزایید و تفت دهید تا آب تبخیر شود. سوسیس بندری را با نان و مخلفات سرو کنید.

لینک آموزش کامل: طرز تهیه سوسیس بندری

شماره ۲: کشک و بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان ساده رستورانی برای دو نفر اصفهانی تبریزی رشتی با گوشت با گوجه فرنگی مجلسی آبکی

برای تهیه کشک بادمجان ابتدا بادمجان‌ها را پوست گرفته، ورقه‌ای برش دهید، نمک بزنید و ۲۰ دقیقه استراحت دهید. سپس آبکشی کرده و سرخ کنید. پیاز و سیر را تفت دهید، بادمجان له شده را با ادویه اضافه کنید و تفت دهید. گردو و کشک را بیفزایید و مخلوط کنید. پس از تبخیر آب، نعناع داغ را اضافه کرده و غذا را با کشک، نعناع داغ و نان سرو کنید.

شماره ۳: کوفته قلقلی

طرز تهیه کوفته قلقلی شیرازی مرحله به مرحله با لپه با مرغ تبریزی برای کودک ابدار xvc jidi tji rgrgd

برای تهیه کوفته قلقلی ساده ابتدا پیاز را رنده کرده، آب اضافی آن را بگیرید و با گوشت چرخ‌کرده، تخم‌مرغ و ادویه‌ها مخلوط کنید. مایه کوفته را ورز دهید و در صورت نیاز آرد نخودچی برای انسجام اضافه کنید. سپس کوفته‌ها را در روغن سرخ کنید. برای سس، گوجه‌فرنگی‌ها را خرد کرده، با پیاز و رب تفت دهید و آب جوش اضافه کنید. کوفته‌ها را در سس قرار دهید تا طعم‌دار شوند و پس از تبخیر آب، سرو کنید.

شماره ۴: خوراک خاویار بادمجان

طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان

برای تهیه خاویار بادمجان خانگی ابتدا بادمجان‌ها را کبابی کرده و پوست بگیرید. سپس بادمجان‌ها را له کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و تفت دهید، سیر و فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید و تفت دهید. گوجه‌فرنگی رنده شده و رب را بیفزایید و مخلوط کنید. بادمجان له شده، آب لیمو، نمک و ادویه‌ها را اضافه کنید. یک لیوان آب جوش اضافه کرده، بگذارید تا آب تبخیر و خوراک روغن بیندازد. سپس سرو کنید.

شماره ۵ : ناگت گوشت چرخ کرده

طرز تهیه ناگت گوشت و سیب زمینی , ناگت گوشت کاله , ناگت گوشت و قارچ خانگی , xvc jidi kh j   aj

برای تهیه ناگت ابتدا پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید، سپس با گوشت چرخ‌کرده مخلوط کنید. پنیر پارمسان، ادویه‌ها و پودر سیر را اضافه کنید و مایه را ورز دهید. اگر شل بود، کمی آرد سوخاری بیفزایید. مایه را در یخچال استراحت دهید یا مستقیم سرخ کنید. مایه ناگت را به شکل بیضی پهن کنید، پنیر چدار داخل آن قرار دهید و با مایه ناگت بپوشانید. ناگت‌ها را در آرد سفید، تخم‌مرغ و آرد سوخاری بغلتانید و سرخ کنید. پس از سرخ شدن، روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود و با نان باگت سرو کنید.

شماره ۶ : باقالی پلو با مرغ

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش نی نی سایت سراشپز پاپیون برای 4 نفر با شوید تازه

برای تهیه باقالی پلو با مرغ، ابتدا پیاز را خلالی خرد کرده و تفت دهید، سپس سیر را اضافه کنید. تکه‌های مرغ را سرخ کرده و با آب، نمک، و فلفل بپزید. برنج را خیس کرده، سپس در آب جوش نیم‌پز کنید و آبکشی نمایید. باقالی‌ها را هم آب‌پز کرده و با برنج مخلوط کنید. ته قابلمه را با نان یا سیب‌زمینی پوشانده و برنج و باقالی را لایه‌لایه با شوید اضافه کنید. برنج را دم کنید. در پایان زعفران به مرغ بیفزایید و با برنج سرو کنید.

شماره ۷ : شوید پلو با تن ماهی

طرز تهیه پلو شوید بندری با تن ماهی , شوید پلو با تن ماهی نی نی سایت , شوید پلو با شوید خشک , xvc jidi a dn  g fh jk lhid

برای تهیه شوید پلو با تن ماهی، ابتدا برنج را خیس کنید و در آب جوش با نمک نیم‌پز کرده و آبکشی کنید. قابلمه‌ای را با روغن داغ کنید و ته دیگ مورد علاقه‌تان (سیب‌زمینی یا نان) را قرار دهید. برنج و شوید خشک یا تازه را لایه‌لایه در قابلمه بریزید و دم کنید. تن ماهی را در آب جوش گرم کنید، روغن اضافی‌اش را دور بریزید و کمی تفت دهید. سپس شوید پلو را با تن ماهی سرو کنید.

شماره ۸ : سمبوسه گوشت

طرز تهیه سمبوسه گوشت چرخ کرده مزاری و قارچ با خمیر یوفکابندری فلفل دلمه ای افغانی xvc jidi slf si   aj

برای تهیه سمبوسه گوشت، ابتدا پیاز نگینی را تفت دهید تا سبک شود، سپس گوشت چرخ‌کرده، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید. پس از تغییر رنگ گوشت، فلفل دلمه‌ای نگینی را افزوده و تفت دهید. سپس قارچ را اضافه کرده و تفت دهید تا آب آن تبخیر شود. رب گوجه‌فرنگی را در وسط تابه سرخ کنید و جعفری خرد شده را بیفزایید و تفت دهید. پس از افزودن نمک و فلفل، مایه را کنار بگذارید تا خنک شود. نان‌های لواش یا یوفکا را برش زده، مایه را داخل آن‌ها قرار داده و به صورت مثلثی بپیچید. سمبوسه‌ها را در روغن داغ سرخ کرده و با سس کچاپ سرو کنید.

شماره ۹ : کوکوی اسفناج

طرز تهیه کوکو اسفناج مرحله به مرحله در فر رژیمی اردبیلی نی نی سایت سوران جوادجوادی با مرغ xvc jidi     hstkh 

برای تهیه کوکوی اسفناج، ابتدا سیب‌زمینی‌ها را نیم‌پز کرده، سپس پوست بگیرید و رنده کنید تا خنک شوند. تخم‌مرغ، زعفران، نمک، فلفل و زردچوبه را به سیب‌زمینی‌ها اضافه کنید. اسفناج خرد شده را نیز بیفزایید و مخلوط کنید. مایه کوکو را در روغن داغ سرخ کنید تا هر دو طرف آن طلایی شود. کوکو را با نان سرو کنید.

شماره ۱۰ : باقلا قاتق

طرز تهیه باقلا قاتق مجلسی خانم گلاور برای دو نفر با مرغ با ماهی با لپه باقالی با لوبیا کشاورزی غذای گیلانی  xvc jidi fhrgh rhjr

برای تهیه باقلا قاتق رشتی، ابتدا سیر را رنده کرده و با کره تفت دهید تا عطر آن بلند شود. سپس پاچ باقلا، شوید خشک، زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه کرده و چند دقیقه تفت دهید. آب به اندازه‌ای اضافه کنید که سطح آن کمی بالاتر از مواد باشد و بگذارید خورش بپزد و جا بیفتد. پس از کم شدن آب خورش، تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و بگذارید بپزند. خورش را با برنج سرو کنید.

شماره ۱۱ : کوکوی ماکارونی

طرز تهیه کوکو ماکارونی با کالباس سویا سوسیس شامی نی نی سایت برای 4 نفر قالبی xvc jidi      lh  v kd

برای تهیه کوکوی ماکارونی پیتزایی، ابتدا ماکارونی را در آب جوش با نمک و روغن پخته و آبکشی کنید. سیب‌زمینی‌ها را نگینی خرد کرده و سرخ کنید. سپس سوسیس‌ها را حلقه‌ای خرد و سرخ کنید، و پس از آن فلفل دلمه‌ای و قارچ را تفت دهید. همه مواد را با ماکارونی مخلوط کرده و تخم‌مرغ، پنیر پیتزا، نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید. مخلوط را در تابه‌ای با روغن داغ سرخ کنید، سپس برگردانید تا هر دو طرف طلایی شود. کوکو را به قطعاتی مانند پیتزا برش داده و با سس دلخواه سرو کنید.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://faalchi.com/d/3kmox2

پربیننده ترین




اخبار داغ